Bujii incandescente
Avantajele pieselor originale
Știați că?
- În motoarele diesel, carburantul este injectat la presiuni mari în cilindru, unde este amestecat cu aerul comprimat și fierbinte, iar apoi este ars. Pentru pornirea la rece, bujia incandescentă are rol de element activ de încălzire.
- Bujia incandescentă este poziţionată lângă duza injectorului, pătrunzând cca. 3-8 mm în cilindru. La vârful acesteia se ating temperaturi de aprox. 1100°C.
- Bujiile incandescente, controlate electronic, ating temperatura necesară pentru a aprinde carburantul, în 1-2 secunde. Bujiile incandescente cu autoreglare, întâlnite în principal la modelele mai vechi, au nevoie de mai mult timp pentru a aprinde carburantul (timp de preincandescenţă).
- După ce motorul a pornit, bujiile incandescente continuă să acţioneze ca elemente de încălzire de până la 3 minute, pentru a asigura condiţii favorabile de aprindere în timpul fazei de încălzire a motorului.
- Bujiile incandescente sunt conectate în paralel, ca în cazul defectării uneia dintre ele, să nu fie împiedicată funcţionarea corectă a celorlalte. Totuşi, bujiile incandescente defecte pot afecta performanţele de pornire la rece și trebuie înlocuite cât mai repede posibil.
Bujiile incandescente originale:
- sunt special optimizate pentru motoarele modelelor Volkswagen, Audi și Skoda, conform specificaţiilor indicate de ingineri;
- asigură un consum optim de carburant şi emisii scăzute în timpul fazei de pornire;
- menţin funcţionarea silenţioasă a motorului, încă de la pornire;
- datorită riscului redus de formare a depozitelor de rugină și zgură, acestea pot fi deșurubate ușor, chiar și după o perioadă lungă de timp, fără a deteriora filetul sau blocul motor;
- sunt subțiri, însă foarte rezistente, având în vedere că spaţiul disponibil pentru instalarea
- acestora este restricţionat;
sunt economice, datorită duratei de viață îndelungate.